مسن ترین دانشجوی کشور با 82 سال سن سردفتر بوده است

 

 
 
 

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دانشجوی مسن ˈسید محمدکاظم قاضی مکریˈ نام دارد که هم اکنون با علاقه­ و پشتکار فراوان در مقطع کارشناسی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در حال ادامه تحصیل است.

وی ورودی سال 91 بوده و پیش تر دو مدرک دیگر را در مقطع کارشناسی در رشته های فلسفه و الهیات، علوم تربیتی و تربیت دبیری اخذ کرده است.

قاضی مکری متولد سال 1310 است که در سال 1353 از ناحیه 2 آموزش و پرورش تبریز بازنشسته شده و از همان سال تا سال 1380 سردفتر اسناد رسمی شهرستان مهاباد بوده است.

مسن­ ترین دانشجوی واحد مهاباد و کشور که دارای هفت فرزند، 13 نوه و یک نتیجه است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انگیزه اصلی خود از ادامه تحصیل را افزایش امید به زندگی و بکارگیری فعالیت های ذهنی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و فراموشی عنوان کرد.

وی گفت: به تشویق اعضای خانواده و علاقه خود در سال 91 در کنکور کارشناسی در دانشگاه آزاد شرکت کرده و در رشته حقوق موفق به قبولی در آزمون شده و هم اکنون با اشتیاق تمام در این رشته مشغول به تحصیل است.

قاضی مکری انگیزه خود از ادامه تحصیل در این سن را علاقه وافر به تحصیل و کسب علم و دانش عنوان کرد و گفت: از زمان کودکی به درس علاقه شدیدی داشته و این جمله که ز گهواره تا گور دانش بجوی را به عنوان یکی از شعارهای خود همواره مدنظر داشته و تا زنده است آن را سرلوحه کار و زندگیش قرار خواهد داد و از ادامه تحصیل دست برنخواهد داشت.

وی در مورد وضعیت تحصیلی خود نیز گفت: تمام نمراتم بالای 16 بوده و در یادگیری دروس دانشگاه مشکلی ندارم زیرا معتقدم قدرت یادگیری نعمتی است که خداوند به بنده هایش عطا فرموده و از این رو باید از این نعمت خداوندی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

قاضی مکری اضافه کرد: تحصیل موجب نشاط و شادمانی و تقویت حافظه وی در بخش های مختلف زندگی شده است و به این امر معتقد است که یادگیری علم و دانش انگیزه و امید وی را برای زندگی دو چندان کرده است.

وی در زمنیه انتخاب رشته تحصیلی اش گفت: رشته حقوق را به خاطر سختی و پیچیدگی آن و نیز علاقه ای که به آن دارد انتخاب کرده ام زیرا معتقدم هرکسی باید با توجه به علایق و استعدادش در انتخاب رشته دانشگاهی اش اقدام کند.

وی با بیان اینکه قصد دارد این رشته را تا مقاطع بالاتر نیز ادامه دهد افزود: خوشبختانه شرایط خوبی بر فضای دانشگاه محل تحصیلش حاکم است و وی رابطه بسیار خوبی با همکلاسی های خود داشته و همه آنها را مانند فرزندانش دوست دارد و آنها نیز با وجود آنکه بیش از 60 سال با وی اختلاف سنی دارند ولی رابطه دوستانه ای با وی داشته و حتی در دروس دانشگاهی به وی نیز کمک شایانی می کنند.

مسن ترین دانشجوی حال حاضر کشور می گوید : اساتید دانشگاه نیز رابطه خوبی با وی داشته و همگی آنها از اینکه با این سن همچنان به تحصیل علم و دانش علاقه مند است او را همواره مورد تشویق قرار می دهند.

وی گفت: همسرش نیز که 83 سال دارد از اینکه در دانشگاه در حال تحصیل است بسیار خوشحال بوده و حمایت ها و تشویق هایش وی در تداوم تحصیلش بسیار دلگرم کرده است.

قاض مکری بزرگترین آرزوی خود را اخذ مدرک دکتری دانسته و گفت: همواره از خدا خواسته است تا در سر کلاس درس از دنیا برود.

برگرفته از روزنامه جمهوری اسلامی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,ساعت 9:2 توسط امیرعلیزاده| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com